© Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda
Köszöntő Köszöntő Névadónk Névadónk Fenntartó Fenntartó Intézmény Dokumentumok Dokumentumok Elérhetőségeink Elérhetőségeink Szent Miklós Katolikus Általános Iskola és Óvoda
Szent Miklós lovagjai Székelyföldön, azaz Határtalan élmények a Határtalanul kiránduláson 2022.május 31 – június 5. A gyerekek már az előkészítő foglalkozáson nagy érdeklődéssel hallgatták az erdélyi ismertetőt. Örömmel vállalták a kiselőadások elkészítését, melyeket az út során elmondtak társainak. Tanulóink tanulmányi kirándulás keretében megismerkedtek Székelyföld természetföldrajzi, történelmi, néprajzi, különös tekintettel a kirándulásunk tematikus gerincét alkotó képzőművészeti és építészeti értékeivel. Az egyes helyszíneken felidéztük a Rákóczi-szabadságharc eseményeit, vonatkozásait. Részt vettünk a Csíksomlyói búcsún, megtapasztaltuk a katolikus hit összetartó erejét. Gyergyóújfaluban erősítettük a testvériskolai kapcsolatokat. Fergeteges labdarúgó mérkőzést játszottunk a helyi diákokkal, együtt táncoltunk a táncházban. A szállásokon megkóstolhattuk a finomabbnál finomabb székely ételeket. Sokan elkérték a szállásadóktól a recepteket, hogy otthon is elkészülhessenek ezek a finomságok, hogy az otthoniak is megízlelhessék a székely ízeket. A gyerekeket elbűvölte a történelem közelsége Vajdahunyadon, lenyűgözte őket a Békás-szoros, a Súgó-barlang, a Csicsaj-szikla szépsége. A hazaérkezést követő beszámolók képes beszámolók nagy kedvet csináltak az alsóbb évfolyamos diákok számára, hogy a jövőben ők is részt vegyenek egy hasonló kiránduláson. A hat nap történései röviden: 1. nap: Megcsodáltuk Vajdahunyad várát, Gyulafehérváron megkoszorúztuk Márton Áron püspök sírját, Segesváron megnéztük a várat, Dracula szülőházát, Fehéregyháza határában koszorút helyeztünk el Petőfi emlékművénél, majd a gyergyóújfalusi szállásainkra mentünk. 2. nap: Megcsodáltuk a Libán-tetői kőbányát, egy csodás kirándulást tettünk a Csicsajba, szalonnát sütöttünk, kürtőskalácsot ettünk, megmásztuk a Csicsaj-sziklát. Az erdélyi barnamedve rejtekhelyén előadást hallgatunk meg a nagyvadakról - a farkasról és a medvéről. 3. nap: Ellátogattunk a gyergyóújfalusi Elekes Vencel Általános Iskolába. Kellemes órákat töltöttünk együtt, majd elmentünk a Súgó-barlangba, amelynek környékét igyekeztünk még szebbé tenni (szemétszedés). Megcsodáltuk a Békás-szorost, átmentünk a Kis-Békás patak felett egy függőhídon. Gyönyörködtünk a Gyilkos-tó vizének tükrében, miközben meghallgattuk a tó legendáját. Egy fergeteges táncházban vettünk részt a Katorzsa táncegyüttes közreműködésével. 4. nap: Korondon megismerhettük a taplászmesterség titkait, az élmény fazekasműhelyben pedig mindenki próbára tehette a kézügyességét. Farkaslakán elhelyeztük a megemlékezés koszorúit a Trianon emlékművön és Tamási Áron sírján. Szejkefürdőn egy csodálatos sétát tettünk a Mini Erdély Parkban, gyönyörködtünk a székelykapuk csodás faragványaiban, és megkoszorúztuk Orbán Balázs sírját. Székelyudvarhelyen a szoborparkban koszorúval tisztelegtünk II. Rákóczi Ferenc nagysága előtt. Egy rövid belvárosi séta után mindenkinek jól esett egy finom fagylalt az Alexandra cukrászdában. 5. A gyergyóújfalusi keresztaljával és az Elekes Vencel Általános Iskola diákjaival együtt indultunk a csíksomlyói búcsúra, ahol lelket melengető misében lehetett részünk. Felemelő érzés volt közel háromszázezres tömegben megélni a nemzeti és vallási összetartozás élményét. A szállásra menet, Madéfalván megemlékeztünk a SICULICIDIUM áldozatairól. 6. nap: A búcsú napja. Mindenki fájó szívvel vett búcsút a vendéglátóitól. Hazafelé meglátogattuk a tordai sóbányát, megismerhettük az erdélyi sóbányászat történetét, és csodás két órát töltöttünk a tizenhárom emeletnyi mélységben. Kolozsváron megkoszorúztuk Mátyás király szobrát, megcsodáltuk volna a Szent Mihály templom pazar szépségét, ha nem lett volna ismét körül állványozva. Ellátogattunk Hunyadi Mátyás szülőházához, majd egy rövid sétát tettünk a belvárosban. Nagyszalontán megnéztük a híres csonkatornyot, majd koszorúval tisztelegtünk Arany János költői nagysága előtt. Mindenki fáradtan, de felejthetetlen élményekkel gazdagodva tért haza.